Viimane postitus - kasutusaruanne

On aeg kirjutada selle projekti viimane postitus. Kõik tänusõnad on varasemates postitustes öeldud, kõik muud kokkuvõtted tehtud, nii et see saab olema lihtne kasutusaruanne.

RULA on vahepealsete nädalate jooksul korralikult sõita saanud. Mitte iga-päevaselt, aga on olnud päevi, kus Mathias on suure osa päevast sõpradega ruladega õues. Mõni päev on Sienna oma rulaga ka kaasa tulnud, mõni päev oleme Mathiasega kahekesi sõitmist harjutamas käinud. Sileda maa peal ja mäest alla. Longboardi ja slaalomi stiilis. 

Allolevad fotod kõnelevad enamasti enda eest ise, lisan mõned kokkuvõtlikud järeldused.

  • Polüuretaanvaigust valatud rattad toimivad. Saab ise kodus teha küll. 90 on õige tugevus RULA jaoks. Müügiks veel ei oskaks teha. Meil jäi enamike rataste peale mingi kriips, mida on ka fotodelt näha. Põhjust lõpuni selgeks teha ei suutnduki. Nii et müügiks veel teha ei saaks, selleks peaks tehnikat lihvima. [Kõrvalepõige - käisime eelmisel nädalal Tartus, Eesti Spordi- ja Olümpiamuuseumis. Väga lahe muuseum. Muuseumi poes olid müügil avamata originaalpakendis Mishad ja Vigrid! Maksid 100 eurot tükk. Meenutuseks - RULA oli samuti Moskva olümpiamängudeks loodud uudistoode.] Oma RULAle saime aga korraliku jooksu rattaid. See kriips veerepinnal on kosmeetiline viperus, RULA veereb sirgelt, sõitmisel ei tunne midagi. Ühe sellise ratta lõikasin ka katki, et vaadata, kui kaugele defekt ulatub. Tegemist on ainult pinnapealse 1-2 mm defektiga, sealt edasi oli korralik ja väga tugev ratas. 
  • Gripteip toimib ülihästi. Proovisime erinevaid tehnikaid teki katmiseks. Kahtlesin, et kas peenikesed gripteibist välja lõigatud triibud ikka kestavad. Kestavad suurepäraselt. Gripteip, ka mustriks lõigatud kujul, on väga hea ja kindel vahend rula teki katmiseks.
  • Lakiga läks ka kokkuvõttes täkesse. Meil oli siin lakiga üksjagu tegemist ja katsetamist, kui varasemaid postitusi lugesite. See lakkide kombo, mis lõpuks RULA peale jäi, andis täitsa korraliku tulemuse. Näete fotodelt ka, et tekk ei ole kraabitud, vaid paistab nii pealt kui alt üsna uus ja sile välja. Nii et mõned kihid õuemööbli või paadilakki alla, spray-lakk silumiseks peale ja tuleb korralik, tugev tulemus. Siiski, kui me kunagi veel mõne rula ette peaks võtma, siis prooviks ilmselt läbipaistvast vaigust kihti laki asemel.
  • Värviga on ok, aga oleks võinud parem olla. Fotodelt on näha, et värvikihist on otstes ja servadel tükke väljas. Vana värvikiht oli kuidagi elastsem. Mäletan, et kui vanasti RULAga kõvasti kuhugi vastu sõitsin, siis muidugi tuli selle koha peale puidu sisse sälk või muljumisjälg, aga värv ei visanud tükki pealt ära, vaid paindus koos vineeriga. Tabamuse saanud kohas oli jätkuvalt värvitud vineer, lihtsalt muljutud värvitud vineer. Meie uue värvikihiga on rohkem nii, et kui paugu saab, siis viskab selle koha pealt tüki välja kuni halja vineerini. Ma ei ole piisavalt tark värvimise osas, et öelda, kas asi on aluspinna töötlemises, kruntvärvis, põhivärvi omadustes või hoopis mingis värvimistehnikas. Igatahes oli siin VISU tehase tulemus parem kui see, mille kodustes tingimustes saavutasime. Kuna aga lakikiht toimib korralikult, siis tuleb tükike värvi ära ainult juhul, kui RULA suure hooga vastu kivi lendab. See, et RULA otsad ja servad on ära täksitud, on aga peaaegu vältimatu, kui sõitmas käia. Klaasi taga hoidmiseks me seda projekti ei teinud, ikka sõidurõõmu pärast. Ja sõidurõõmu on saanud korralikult ning saab ka edaspidi! Päris tore on omal ka olnud poja õpetamise käigus saada uuesti rulasõidu tunne kehasse ja teha mõned kiiremad ringid :)
Siin ta on - ca 32-aastane, kuu aega pärast noorenduskuuri lõppu ja vahepeal meile kõvasti sõidurõõmu pakkunud RULA-6!






See oli viimane postitus siin projektis. Järgmisena hakkame Mathiasega teleskoopi ehitama. Kas me sellest ka kirjutada viitsime, seda veel ei tea. Mõnusat suve jätku kõigile!






Comments