Valuvormi 3D mudel on valmis
Valuvormi 3D mudel on valmis. Seina paksus on igal pool 1 mm (st ka vormi mittetäidetavad osad on seest tühjad), sest polüuretaani valu on külmvalu kahekomponentsest materjalist. Me algul arvasime, et kuumvalu ja tegime maru paksu seinaga vormi, et ei deformeeruks. Pärast pidime ringi tegema.
Valu käib ratta tagumise pinna kaudu, mis on jäetud lahtiseks. Vorm käib keskelt lahti, et saaks panna plastist rattasüdamiku telje peale kohta, kus teljel on peenem osa.
Hetkel mõtleme asjast nii, et määrime vormi seestpoolt küünlarasva või vaseliiniga, et valatud ratas pärast vormi seest kätte saada. Juhuks, kui peaks tekkima vormi sisse vaakum, mis valatud ratast kinni hoiab, puurime vormi põhja väikese augu, mille sulgeme valu ajaks ajutise korgiga. Hiljem ratast eraldama asudes võtame korgi eest ära, et kompensatsiooniõhk peale saaks.
Mikk leidis Eestist materjali ka. Kirjutas täna nii: "Leidsin võimaluse Eestist 2K PU kummi segu saada - https://www.nescotech.ee/72est.html. Mis puudutab jäikust, siis Blue-Tomato rataste jäikuse guide ütleb, et Shore A 80 ja 85 on hea valik igasuguseks sõiduks. Ülaltoodud allikas on Shore A 87 olemas."
Kui kellelgi blogi lugejatest on ratta kõvaduse osas kogemusi jagada, siis selle eest oleks hetkel igati tänulik.
Valasin Fusion 360-s vormi virtuaalset vett täis ja sain mahuks 132.6 milliliitrit. Arvestada tuleb, et vormis ei ole ratta plastikust südamikku veel sees, nii et tegelik materjalikulu per ratas on väiksem. [UPDATE: arvutasin hiljem südamiku osa välja, sain ratta täpseks mahuks 110,25 ml.]
UPDATE 1: Tegime kolm muutust vormis, Täitsime kaks osa vormi sees, mis ei mõjuta kuju. Slaissimisel selgus, et filamenti kulub vähem täidetud alale, kui tühjale alale supportide printimiseks. Seega kahe muutusena täitsime osad vormi sees olnud alad ära (vt ristlõike joonis). Kolmanda muutusena loobusime 1 mm faasist ratta tagumises servas, sest see võib oluliselt raskendada ratta vormist kättesaamist. Allalaadimiseks välja pandud mudeleid praegu ei muutnud, sest tehtud muutused mingis mõttes muudavad mudeli vähem täielikuks (kuigi praktilises mõttes parimini kasutatavaks).
UPDATE 2: Tegime veel ühe muutuse pärast esimest prooviprintimist. Kaks alloleval joonisel punasega näidatud kohta olid endiselt õhku printimised, mis ei tulnud ilusti välja. Lisasin külgedele veidi täidet, kui võrdlete üleval oleva mudeli ristlõikega.
UPDATE 3: Leidsin kaks viga järjest. Esiteks olin ratta südamiku 1 mm valesti mõõtnud ja teiseks ei olnud arvestanud südamiku sees oleva randiga. Muudetud STL failid: vormi külg (body 7), südamiku tagumine pool (body 4), südamiku esimene pool (body 14).
Comments
Post a Comment