Tekk on saanud esimesed uued värvikihid

Vahepeal on kolm päeva möödunud ilma postituseta. Mis me siis teinud oleme selle ajaga? Oleme kordamööda Mathiasega RULA tekiga tegelenud. Mul oli vahepeal vaja töiseid asju teha, Mathiasel on ühe nõukogude-aegse mudelauto taastamine paralleelselt käsil ja jaanipäeva pidasime ka, nii et eks sinna see aeg on läinud.

RULA tekil võtsime vana värvikihi lõpuni mõlemalt poolt maha. Alles jäi ainult väike ruut vana värvi teki all selle koha peal, kuhu on pressitud RULA-6 ja muud kirjad. Värvi mahavõtmiseks kasutasime põhiliselt 80 fraktsiooniga liivapaberit ja erinevaid lihvklotse. Kui värv oli maas, käis Mathias teki üle esmalt 120 fraktsiooniga liivapaberiga ning lõpetuseks 240 liivapaberiga. Tulemus sai selline.



Järgmine samm oli pahteldamine, sest tekil olid otstes ja pealispinnal mõned praod. Pidasime nõu puiduspets Andreasega ja küsisime, kas kasutada tuleks epoksiidpahtlit, puidukitti või tisleripahtlit. Andreas ütles, et võib ükskõik millist neist kasutada, aga piisab ka tavalisest autopahtlist. Seda oli meil kodus olemas ja toote dokumentatsiooniga konsulteerimisel selgus tõepoolest, et peaks hästi nakkuma ka puiduga. Nii oligi ning praod said valge autopahtliga esmalt pahteldatud ning seejärel mõistagi siledaks lihvitud.



Pärast pahtli kuivamist ja lihvimist.
 


Nüüd tuli laud kruntida. Mathias pani esimese kihi (fotol). Issi pani teise kihi. 



Hetkeseis on see, et peale on saanud ka esimene värvikiht. See on õhuke ja laiguline, aga pärast teist värvikihti muutub juba ühtlaseks. 



Edasine plaan on teine ja kolmas kiht värvi, siis vesilihv, lakk, vesilihv, teine kiht lakki, vesilihv, kolmas kiht lakki. Pärast kuivamist gripteibist kujundid peale ja ongi valmis. Kas see kõik meil plaanipäraselt läheb ka, sellest juba mõnes järgmises postituses.

Homme on aeg rattaid testima hakata. RULAle on tegelikult juba trukid alla tagasi pandud ja seda mõned korrad kodusel parkettpõrandal veeretatud. Ma veel ei ütle, kuidas ta veeres :) Kuna tekil on värvi- ja lakikihte pealt puudu, siis tuleb homme rattaid testida paljajalu sõites, aga põnev on ikka. Kas isevalatud rattad peavad asfaldil vastu minu ca 75 kilole? Homsest postitusest saate teada...



Comments