RULA-6 koosneb hinnanguliselt 87 detailist. Trukke me lahti ei keeranud, seega on võimalik, et komponentide arv on mõnevõrra ekslik. Oleme need allpool jaotanud 6 funktsionaalseks grupiks. Igale detailile andsime nimetuse ja osa numbri. Selguse suurendamiseks lisasime siin-seal inglisekeelseid termineid. Numeratsioon on meie väljamõeldis ega vasta algsetele RULA detailide numbritele.
Detailide nimekiri
- Tekk - R01
- Piduriklots - R02
- Piduriklotsi metallplaat - R02-1
- Piduriklotsi kinnituspolt (2 tk) - R02-2
- Piduriklotsi kinnitusmutter (2 tk) - R02-3
- Truki / veoki tald [base plate] (2 tk) - R03
- Kallutuspuks [pivot bushing] (2 tk) - R03-1
- Telgpolt [kingpin] (2 tk) - R03-2
- Telgpoldi vedruseib (2 tk) - R03-3
- Telgpoldi mutter (2 tk) - R03-4
- Telgpoldi alumine seib [lower cup washer] (2 tk) - R03-5
- Alumine puks [lower bushing] (2 tk) - R03-6
- Ülemine puks [upper bushing] (2 tk) - R03-7
- Telgpoldi ülemine seib [upper cup washer] (2 tk) - R03-8
- Riidepuu [hanger] (2 tk) - R04
- Telje seib [axle washer] (8 tk) - R03-9
- Telje vedruseib (4 tk) - R03-10
- Telje mutter (4 tk) - R03-11
- Truki / veoki kinnituspolt (8 tk) - R03-12
- Truki / veoki vedruseib (8 tk) - R03-13
- Truki / veoki mutter (8 tk) - R03-14
- Ratas (4 tk) - R05
- Ratta metallsilinder (4 tk) - R05-1
- Ratta plastsüdamik (4 tk) - R05-2
- Kullaager (8 tk) - R06
- Kullaagri vaheseibid (8 tk) - R06-1
Tekk
Tekk (R01) on valmistatud VISU suusatehases, materjaliks vineer. Tekk koosneb kahest plaadist. Pealmine, laiem plaat koosneb 6 kihist, paksus 9 mm. Selle alumisele küljele on liimitud kitsam ja peaaegu sama pikk 7 kihist koosnev tugevdusliist, paksus 10 mm. Pealmise plaadi osa servad on plaadi pinnaga risti, tugevdusliistu servad on faasitud. Kõik nurgad on ümarad.
Tekk on värvitud. Teki pinnale on tekitatud abrasiivne muster, mille keskel stiliseeritud kiri "RULA". Ilmselt on vajalikud kohad teki pinnal esmalt kaetud liimiga, seejärel puistatud üle liiva-laadse materjaliga ning liiv lõpuks ülemise puidukihi sisse kinni pressitud.
Teki alumisele küljele on pressitud neli rida teksti:
RULA - 6
80 кг мах
Ц 35 Р
90 2265
Esimene rida on tootenimi. Täpsemalt selle kohta
eelmises loos. Teine rida ütleb, et kuni 80 kg raskuseid kannatab. Kolmas rida ütleb, et hind oli 35 rubla. Neljandat rida ei oska dekodeerida, ilmselt mingid seerianumbrid. Lisaks on teki alumisel küljel kaks loetamatut, musta templivärviga löödud templit.
Teki sisse on puuritud üksteist paari auke, piduriklotsi pool otsas kuus paari ja teises otsas viis paari. Rula pealispinna pool on augud kruvi pea jaoks sügavalt faasitud.
Teki mõõdud on toodud joonisel (tekk altvaates). Mõõtude puhul arvestada, et mõõdetud on 30 a vana rula teki pealt, mis on üksjagu kulunud. Mõõdud võttis ja joonise tegi 8-aastane poiss, aga issi kontrollis mõõdud üle. Kõik augud on mõõdetud tsentrist. NB! Mõõtude ühik on cm, mitte mm.
Alumise külje tugevdusliistu laiuseks on joonisel näidatud 7 cm, aga kuna liistu servad on tugevalt faasitud, siis see on alumise (st rula normaalolekus teepinnapoolse) pinna laius. Laiema plaadi külge liimitud pinna laius on 8 cm.
Fotol valgus veidi peegeldab. Esimene auk on 1,5 cm tugevdusliistu alumise pinna otsaservast. Kui mõõta ülemise plaadi pinnalt, siis on esimese augu tsentri kaugus otsast 2,3 cm.
Piduriklots
Piduriklots (R02) on polüuretaanist, leivapätsi kujuline detail. Pikkus 60 mm, laius 30 mm, kõrgus 15 mm.
Piduriklotsi sees olev metallplaat (R02-1) 55 mm x 16 mm. Metallplaat on lähemal piduriklotsi siledale, lauapoolsele küljele. Metallplaadi ja rula laua vahele jääb 3 mm piduriklotsi materjali.
Piduriklots kinnitub rula otsa alumisele küljele kahe 27 mm pikkuse ja 5 mm diameetriga poldiga (R02-2). Mutter (R02-3) on süvistatud piduriklotsi sisse, metallplaadi (R02-1) peale.
Trukk / veok
Trukk ja riidepuu (R04) on valatud metallist detailid. Truki tald (R03) on liivakella kujuline. Pikkus 114 mm, laius otstes 59 mm, keskel 38mm. Neljas nurgas augud. Augu tsentri kaugus nii talla otsast kui küljest 10 mm. Augu diameeter 5 mm.
Truki kõrgus tallast telgpoldi (R03-2) tipuni 88 mm. Truki laius telje otsast otsani 137 mm.
Telje diameeter 8 mm. Telje otsas on 10 mm keeret. Edasi ratta veeremispinda 18 mm. Lõpuks 11 mm paksemat (d 9,5 mm) telje osa kuni riidepuu servani.
Riidepuu pikkus 59,5 mm, laius (õrnalt faasitud) tänavapinna pool 15 mm, truki talla pool 17 mm, kõrgus 18 mm. Riidepuu metallist aasa, mis sobitub kummipukside otsa, paksus 11 mm.
Truki telgpoldi d kas 9 või 10 mm, nihkkaliiber ei ulatu poldi otsani. Polti lahti keerata polnud vajadust. Polt on keermega keeratud truki talla sisse kinni.
Telgpoldi alumise ja ülemise seibi (R03-5) d 26,5 mm. Truki pukside (R03-6/7) d 25 mm, kõrgus (mõõdetud visuaalselt, võib reaalselt ulatud kummmaski otsas 1-3 mm metalldetailide sisse) 11 mm.
Trukk kinnitub laua külge 34 mm pikkuste, 5 mm läbimõõduga poltidega (R03-12). Poldi pea jääb plaadi pealispinna poole, vedruseib (R03-13) ja mutter (R03-14) kinnituvad plaadi alumisele küljele.
Ratas
Ratta (R05) keskmeks on metallsilinder (R05-1) d(välis) 25 mm, d(sise) 22 mm, mille sisepinna keskel on kõrgendatud osa d 19 mm, laius 3 mm. Metallsilinder on jäigalt valatud või liimitud plastist rattasüdamiku (R05-2) külge ning ei ole eraldatav. Plastsüdamiku d(välis) 45 mm, d(sise) 25 mm, laius 20 mm südamiku välisservas ja 17 mm faasitud siseosas, välispind profileeritud, et tagada parem kinnitumine PU "rehvi" sisse. Ratta põhiosa (sh veerepinna) moodustab polüuretaanist valatud "rehv", mis on omakorda jäigalt valatud ratta südamiku külge ning ei ole eraldatav.
Kuullaager
Ratas veereb kuullaagritel (R06), mida on iga ratta sees kaks, kumbki laiusega 7 mm. Igas kuullaagris on 7 kuuli. Kuullaagrid sobituvad kummaltki poolt ratta keskel oleva metallsilindri sisse, kuullaagri avatud osa pööratud ratta keskme poole. Kahe kuullaagri vahele, metallsilindri kõrgendatud osa kohale käivad telje peale kuullagri vaheseibid R06-1 (d 13,5 mm). Ratta ette ja taha käivad telje seibid R03-9 (d 21 mm). Ratas kinnitub teljele vedruseibi (R03-10) ja telje mutriga (R03-11).
"Rehv"
Polüuretaanist "rehvi" laius 50 mm, läbimõõt 66 mm. Esimene külg on tugevalt faasitud, et sobituda 20 mm laiuse plastsüdamiku peale. Tagumine külg vähemal määral faasitud. "Rehvi" sirge esikülje kõrgus 6 mm (joonisel mõõt 1), edasi algab faas pikkusega 20 mm (joonisel mõõt 3), siis väike rant ja risti südamikuni. Tagaküljel on sirget külge 12 mm (joonisel mõõt 2), seejärel oluliselt väiksem faas 7 mm (joonisel mõõt 4) ja veel sirget osa 3 mm (joonisel mõõt 5), siis risti südamikuni. Kuna "rehvid" lagunesid ära (ja me olime rumalad ning ei mõõtnud kõiki rehvi aspekte üle siis, kui veel sai), siis oli "rehvi" mõõtudega vaja abi nendelt, kelle ruladel need veel terved. Märt, Martin ja Varje olid valmis Facebooki abikutse peale valmis oma rulade rattad üle mõõtma ja sealt need ülejäänud mõõdud tulid. Aitäh!
Comments
Post a Comment