Plaanid rulaga - vestlus
14:05
Margo: Rulast räägin. Viisime eile õue. Sienna astus peale ja sõitis 2 m.
14:06
Edasi juhtus see, mida ma ennustasin.
14:06
Ehk siis kumm pudenes plastratta ümbert ära.
14:06
Mikk: Assoo, arusaadav, kumm on rabe.
14:07
Meil on 2 võimalust. Me otsime sinna telje peale uued rattad VÕI onu Mikk valab uued rattad nende südamike ümber.
14:07
Valamine oleks muidugi eriti cool :slightly_smiling_face:
14:07
Margo: ?????
14:07
Mina pidin selle osa kirjutama...
14:07
?
14:07
Mikk: Mul on poluuretaani, saan seda 3-s jäikuses vormi valada. (edited)
14:07
Margo: :smile:
14:08
Tegelikult on meil 3 võimalust.
14:08
Valamine on kõige coolim, olen nõus.
14:08
Sest nõuka-aegsed kuullaagrid töötavad ja isegi tavott oli veel vahel täiesti ok.
14:09
Ainus variant, millega me Sinu abi ei vaja, on uute rataste otsimine, aga kirjutasin eile Jaanusega lauakuur.ee-st ja ta eriti ei andnud lootust.
14:09
Asi selles, et nõuka rulal see kontaktpind, mille peal kuullaager veereb, on 15 mm.
14:09
Mikk: OK, mis iganes võimaluse me võtame, oleks hea kui annad mulle 1 veel terve ratta ja 1 katkise komplekti.
14:09
Selle järgi saan mõelda, mis on mõistlik.
14:10
Margo: Aga kõik kaasaegsed longboardi rattad on 23 mm veeremise kontaktpinnaga.
14:10
Mikk: Mul endal on tegelikult 1 komplekt suuri rattaid üle, aga need on oranžid.
14:10
Margo: Seega variant 3 on kas 3a võtta kaasaegsed kuullaagrid, lõigata keskelt tükk välja ja keevitada lühemana kokku või 3b keevitada nõuka trucki poltidele jupp otsa.
14:11
Mikk: Hmm..
14:11
Ma eelistaks valamist hetkel.
14:11
Saaks lastega teha, äkki oleks äge?
14:11
3D prindiks vormi.
14:11
Margo:
14:11
See on kaasaegne kuullaager.
14:12
Kaasaegse trucki otsas.
14:12
Mikk: Truckid ise on ju terved?
14:12
Margo: Nii et seda pmst saab keskelt lühemaks lõigata, aga siis ei tea, kas jälle kaasaegne ratas otsa mahub.
14:12
Jah, nõuka truckid on terved ja korras ja lauakuuri Jaanus ütles, et leged ja tasub hoidmist ja palju paremad sõitmiseks kui miski, mida kaasajal valmistatakse.
14:13
Mikk: Hmm.. mul on vist kergem mõelda, kui saan korra kogu komplekti näha.
14:13
Margo: Aga see 3D print ja valamine on pikem protsess. Kas poldile jupi otsa keevitamine ei ole hetkel kõige kiirem ja lihtsam lahendust?
14:14
Mikk: Nõuka truckidele otsa keevitamine rikub originaalsust.
14:14
Margo: No need jupid saab ju pärast jälle rellakaga maha võtta, kui vaja.
14:14
Ratta laius, kusjuures, on suht sama kaasaegsetel ratastel
14:14
Asi on lihtsalt veeremispinna laiuses
14:15
Mikk: Ma eelistan ikkagi valamist. Too mulle kuskile komplekt, ma teen vormi ja valamise saab isegi linnas teha, sest see on külm protsess.
14:15
Margo: Sellega on probleem...
14:16
Siennale meeldis see, kuidas rattad ära pudenesid. Nii et tervet ratast ei ole enam.
14:16
On mõõdud, on fotod.
14:16
Mikk: OK, pea asi, et südamikke väga ära ei lõhu.
14:16
Margo: Ja siis on plastsisud, mis tuleb kummi SISSE valada
14:16
See ei olnud rehvid-rattad asi, see plastosa oli kummi sees.
14:16
Mikk: Jah, moodsatel ratastel on ka südamik.
14:17
Kokkuvõttes on vist ikkagi lihtsam kui koos komplektiga päris elus peale vaatame.
14:17
Kummi sisse valamine ei ole probleem.
14:18
Vorm on suletud, südamiku uputad sinna enne valamist sisse või valad täis ja paned südamiku sisse, mis surub jäägi välja.
14:18
Margo: Jääb sirgelt ka nii pannes?
14:19
Mikk: Jah, eeldusel, et kuskilgi südamikul on tasapind.
14:19
Ma RR geneka puksid tegin, põhimõtteliselt sama ehitus - südamik ja selle ümber kumm (edited)
14:20
Margo: ok
14:21
Aga see kumm mis sul on jääb umbes sama jäikus kui need kaasaegsed rattad?
14:21
Mikk: Saame jäikust valida. Shore A 30, 60 ja 90 on mul riiulis.
14:21
Minu meelest on enamus kaasaegsed Shore A 90 ligidal.
14:22
Shore A on siis elastsuse skaala nimetus. (edited)
14:22
Margo: Oki-doki. Ma räägin siis Mathiasele selle jutu edasi. Puhastame truckid ära. Joonistame 3D vormi ja siis tuleme Sinu jutule.
14:22
See on selline natuke kiirem projekt, tahaks talle selleks suveks sõitmiseks saada rula korda.
14:22
Mikk:
:+1:
14:23
See ongi kiire, kui vorm on olemas.
14:23
Shore A 90 tahab peale valamist 24 tundi kuivamist ja on kasutusvalmis.
14:23
Vormist välja saab võtta 6 tunniga.
14:24
Margo: Pannaan toimeeksi, niin kuin suomalaiset sanovat.
14:24
Mikk: Jep, ma arvan, et see on jälle lahe uus tehnoloogia, mida lapsed näevad ja rula jääb autente :slightly_smiling_face:
14:24
Ja mul riiulis tühja tiksuv kumm saab kasutatud.
14:25
Margo: Kas need 3D print vormi jooned jätsid puksidel peale?
14:25
Või tegid kuidagi siledaks?
14:25
Mikk: Saab siledaks ka teha vormi töödeldes. Ma seni olen jätnud peale.
14:25
Ratastel kulub väljast kohe maha, sisse jäävad triibud, KUI ei töötle.
14:26
AGA, kui printida plastikust, mis sulab atsetooni aurudes, siis atsetooni kambris sulavad triibud välja.
14:26
ASA näiteks peaks atsetooniga ennast "ise siluma"
14:27
Ehk siis töötlemise küsimus.
14:27
Võib ka käsitsi lihvida ja siluda.
14:27
Margo: OK. Ma sadasin sellega Sulle külmalt pähe. On sul aega ja viitsimist sellise asjaga meiega koos jännata? Sul omal mitu projekti käsil ja pooleli. "Ei" on täiesti aktsepteeritav vastus. Siia ikka läheks neid tunde üksjagu.
14:28
Mikk: Mulle väga meeldib see projekt.
14:28
Nii, et ma olen paadis.
14:29
Margo: OK, cool!
14:29
Tänud!!!
14:29
Mikk: Ma VÕIN joonise ise teha, KUI sa ei taha/jõua. AGA, võid vabalt ise teha, kui pakub huvi.
14:30
Margo: Me proovime. Annan teada, kuidas läheb. Kas 3D vormis peaks kuidagi sellega arvestama, et südamik läheb sisse, või teeb joonise ainult ratta kummist osa järgi?
14:30
Piduriklots, muide, on ka vaja teha. See murenes ka ära.
14:30
Aga seda on üks, see on lihtsa kujuga ja väiksem, seega materjali kulu oluliselt vähem.
14:31
Mikk: Piduriklots pole ka probleem, see isegi lihtsam.
14:33
Ma soovitan teha nii:
* Joonesta ratas oma õigetes mõõtudes.
* Siis joonestad vormivälisgeomeetria (kuubik, ring jms) ja kasutad "combine" + cut featuuri, et lõigata ratas vormist välja.
* Siis vaatad loogiliselt peale, et kas järelejääv vorm võimaldab sinna valada, nii, et õhk välja pääseks ja, et kas pärast asja vormist kätte saab. Ma olen teinud vormid õhukese seinaga ja välja võtnud vormi lõhkumise teel. Osa vorme aga mitmeosalised, et lihtsam kätte saada.
14:34
Margo: Esimesed kaks on arusaadavad, kolmanda osas mul tunne, et vaja sinu abi. Ma ei oska vist sellise pilguga vaadata, sest pole varem ise valanud kummi.
14:34
Mikk: Jah, see on ok. Kui teed esimesed 2 ära, siis vaatame koos peale.
:+1:
1
14:34
Kogemusest lähtuv asi, ennustamine ongi siinkohal raske.
14:35
Mul esimesed vormid olid kätte saamise osas katastroofid :slightly_smiling_face:
14:35
Margo: :slightly_smiling_face: Live and learn.
14:36
Mikk: Ahjaa.. ja ratas joonesta nii, et ta on ühes tükis koos südamikuga.
14:36
Ehk siis sisuliselt jääb sul ilmselt suur ketas, millel on sisekalle ja keskel auk.
14:36
Margo: just
14:36
Mikk: See, et südamik on eraldi, pole vormi mõistes eriti oluline.
14:37
Margo: ok
14:37
Mikk: Seniks pole oluline kui avastame, et on :smile:
14:37
Margo: :smile:
14:37
Mikk: Vägev, siis saame testida ultraheliga õhu välja ajamist ka KUI see tundub vajalik. Pole võimalust olnud.
14:38
Üldiselt paar õhumulli sees ei muuda midagi, isegi tehase ratastel on aegajalt. AGA esteetika mõttes oleks hea kui välispinnal ei oleks.
14:46
Margo: Muide, ajasin natuke selle omaaegse rula jälgi https://uudis.net/996845
Comments
Post a Comment